مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

مسابقه بین المللی هنر+طراحی

دیزاین بوم با همکاری DA-Japan Design Association مسابقه ای بین المللی در زمینه هنر و دیزاین برگزار می کند. شرکت در این مسابقه برای همه علاقه مندان از هر کشوری و با هر زمینه کاری آزاد و رایگان است.

مسابقه بین المللی هنر+طراحی

۱-موضوع مسابقه بین المللی هنر و دیزاین: الهام از آثارITO JAKUCHU می باشد. این مسابقه جشنواره ای بین المللی با موضوعیت آثار Ito Jakuchu است که دوره ای طلایی در تاریخ هنر ژاپن محسوب می شود. کارهای خود را که ملهم از نشاط موجودات زنده و تنوع رنگهای آثار ITO است، برای ما ارسال کنید. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمایشگاه Colorful Realm که در گالری ملی هنر واشنگتن برگزار شده است کسب کنید. این مسابقه معنایی نمادین داشته و بر جنبه های فرهنگی زندگی ما تأکید دارد. انسان در دوجنبه متضاد پیشرفت کرده است. یکی در آمیختگی کامل با طبیعت، و دیگری در گسترش فضای مصنوعی که خود ساخته است، و این فضا تاجایی رشد کرد که با جنبه اول به تناقض خورده است. انسان اکنون باید جهان مصنوع و طبیعت را آشتی داده و تعادلی جدید ایجاد کند. برای نشان دادن اهمیت جهانی شاهکارهای این هنرمند بزرگ ژاپنی، انجمن طراحی ژاپن نمایشگاهی سیار از آثار معاصری که در رابطه با آثار این هنرمند خلق شده اند برگزار می کند. در این نمایشگاه و این مسابقه شرکت کنید!
ما به دنبال آثاری هستیم که رویکرد ITO را به هنر بازتاب داده و یا آثاری که بر اساس زبان رسمی آثار او ساخته شده اند (و یا آثاری که کاملا متفاوت هستند، ولی بنا بر دلایلی “ملهم” از بدنه آثار ITO هستند). شرکت کنندگان می توانند حد اکثر سه پروپوزال ارائه دهند.


آثار قابل قبول در حیطه های زیر است:

- معماری، طراحی داخلی
- طراحی محصول
- طراحی گرافیک
- هنر، هنر رسانه، عکاسی، تصویرسازی
- طراحی فشن، بافت
- فیلم

۲- اطلاعات بیشتر در مورد ITO JAKUCHU :

اطلاعات بیشتر در مورد ITO JAKUCHU

اطلاعات بیشتر در مورد ITO JAKUCHU

Ito در سن چهل سالگی تجارت مواد غذایی که از پدر خود به ارث برده بود را رها کرد تا زمان خود را به هنر و ذن اختصاص دهد. او معتقد بود که تمام موجودات زنده یک “Shinki” (ضمیر الهی) دارند. بنابراین کار نقاشی را برای نمایش Shinki در انسانها، حیوانات و گیاهان به عنوان آینه هایی از ذهن زنده و روان طبیعت آغاز کرد. مشهور ترین آثار او برای معبد Shokokuji در کیوتو خلق شده اند. یکی از آثار او که بین سال های ۱۷۵۷ و ۱۷۶۶ خلق شده است (سی مرغ و گل) با عنوان “قلمرو رنگین موجودات زنده” (Colorful Realm of Living Beings) شناخته شده است. دو تصویر بزرگ از “پرندگان و حیوانات در باغ گل” در “هفته طراحان توکیو ۲۰۱۲″ به نمایش در خواهد آمد. اطلاعات بیشتر در مورد این هنرمند را از مقاله نیویورک تایمز بگیرید.


۳- جوایز:

چهار جایزه نقدی:
رتبه اول: ۵۰۰۰ یورو
رتبه دوم: ۳۰۰۰ یورو
رتبه سوم (برای دو نفر): ۱۰۰۰ یورو


تمام چهار اثر برنده در پنلهای بزرگ چاپ شده و در نمایشگاه Ito Jakuchu Inspired در کانسی به نمایش درمی آیند.
این نماشگاه معاصر هنر و طراحی یکی از اصلی ترین بخشهای “هفته طراحان توکیو ۲۰۱۲″ که از ۳۰ اکتبر تا ۵ نوامبر ۲۰۱۲ برگزار می شود خواهد بود.
شرکت در نمایشگاه Ito Jakuchu Inspired : در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ اثر مرتبط با آثار Ito با امید به گشودن پنجره ای جدید رو به آینده تمام هنرمندان خلاق به نمایش درمی آید. نیمی از این آثار متعلق به هنرمندان شناخته شده بوده که مستقیما از طرف انجمن طراحی ژاپن دعوت شده اند. و نیم دیگر از میان آثار برگزیده در این مسابقه انتخاب می شوند. طرحهای برنده همچنین در یک برنامه تلویزیونی در تلویزیون ژاپن ارائه می شوند. در حال حاضر در حال رایزنی با انتشارات Gestalten Vrlag آلمان برای انتشار کتابی از آثار برگزیده هستیم. این نمایشگاه یک نماشگاه سیار بوده و در چندین نقطه دایر می شود.


۴- داوران:
    رییس هیئت داوران: Toyo Ito
دیگر داوران:
    Sueo Mizuma (گالری هنری میزوما)
    Yuji Yamashita (تاریخ شناس هنری)
    Yoshio Suzuki (ژورنالیست هنری)
    Kenji Kawasaki (رییس انجمن طراحی ژاپن)
    Birgit Lohmann (دیزاین بوم)


۵- معیارهای طراحی: آثار خود را تا زمان اعلام نتایج مسابقه، منتشر نکنید. هیئت داوران به آثاری که خلاقانه بوده و ملهم از/ مربوط به آثار Ito باشند امتیاز می دهند. هر فرم و روشی برای بیان اثر خود انتخاب میکنید، ارتباط آن را با آثار Ito شرح دهید. لطفا از ارسال آثار گنگ و مبهم خودداری کنید و یک قدم به پیش بروید: هنر، ایده نیست؛ بلکه نحوه ارائه ایده است.


۶- مهلت ثبت نام: ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲ می باشد. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید. در صورتیکه قبلا در مسابقات دیزاین بوم شرکت کرده اید، لازم نیست دوباره ثبت نام کنید و می توانید از نام کاربری قبلی خود استفاده کنید.


۷- ثبت آثار: پس از اینکه برای این مسابقه ثبت نام کردید، باید اثر یا آثار خود را ثبت کنید. برای این کار باید به لینک ثبت آثار مراجعه کرده و حد اکثر ۶ تصویر را به همراه یک توضیح در مورد طرح خود ثبت کنید. فایل تصاویر می تواند یک عکس، یا یک شیت متشکل از چند عکس باشد. سایز تصاویر: عرض ۸۱۸ پیکسل. برای آپلود فایلها درنظر داشته باشید که فقط از فرمت GIF و JPG با کیفیت ۷۲ dpi استفاده کنید. حجم هر تصویر حداکثر ۱۵۰ کیلوبایت و حالت رنگی باید RGB باشد. توضیح طرح شما باید شامل شرح مختصری در مورد طرح و ایده آن و همچنین نوع ارتباط آن با کارهای JAKUCHU به زبان انگلیسی باشد. برای ثبت طرح اینجا کلیک کنید.


۸- مهلت ثبت آثار تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲ می باشد.


۹- شرکت کنندگان همچنین باید در صفحه ثبت طرح، موافقت خود را با قوانین مسابقه، با زدن علامت اعلام کنند.


۱۰- در صورتیکه نکته مبهمی در مورد مسابقه در ذهن شما وجود دارد، سوالات خود را به آدرس mail(at)designboom.com ارسال کرده و در جای عنوان ایمیل عبارت “ITO JAKUCHU” را قرار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد