مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

عشق پرداز

سلام

نمیدونم از کجا باید شروع کنم ، زمانش رو یادم نیست فقط یادمه که در خانه شخصی خود در روم ایتالیا نشسته بودم که یکی از دوستانم از ایران ( در کشورهای مخطلف دوستان بسیاری دارم که یا به خاطر روابط کاری و یا به خاطر سفرهایی که به نقاط گوناگون داشته ام این دوستان نسیبم شده اند. ) با من تماس گرفت و خبر از برگزاری همایشی به مناسبت نکوداشت و رونمایی از کتاب استاد محمود فرشچیان را داد.

اشک در چشمان جمع شد ، با لبخندی که بر لبم جاری شده بود فقط گقتم ، چه وقت و کجا ؟

با شنیدن اینکه این همای در تهران و در تالار وحدت رخ خواهد داد ، با بیقراری هر چه بیشتر فریاد زدم هر طور باشد خودم را میرسانم و بعد از دوستم تشکر و خداحافظی کردم.

مدت زیادی نبود که از ایران دور بودم ولی زمانی که وارد تهران شدم به هیچ چیز جز همایش فکر نمیکردم. همان روز به رفیقم زنگ زدم تا کارت ورود به همایش را ازش بگیرم ، بماند که به خاطر این کارت چقدر من رو اذیت کرد و در آخر یه شام هم ازم گرفت ! نوش جونش

مراسم در تاریخ 05/10/1387 روز پنجشنبه در تالار وحدت با همکاری خانه فرهنگ و هنر گویا برگزار می شد. حدود ساعت 13 به سمت تالار وحدت حرکت کردم. برنامه هنوز شروع نشده بود ولی با کمی تحمل و دیدن چهره هایی که مشخص بود آنها هم در انتظار ورود هستند گوشه ای ایستادم که در همان هنگام استاد محمود فرشچیان به همراه چند تن از دوستانشان وارد سالن شدند. درهای ورود را بعد از لحظاتی باز کردند و تمامی چهره های عاشق و هنری یک یه یک وارد شدند در میان جمع اساتید و هنر مندان بزرگی را دیدم که در عرصه هنر نقاشی ، نگارگری ، و شاعران گرانقدر و دیگر هنرمندانی که هر کدام به هنر خود می بالیدند.

در سالنهایی که آثار استاد را بر ÷ا کرده بودند ، جمعیتی را میدیدم که با سکوتی معنا دار و نفسهایی عمیق به هر کدام از آثار نگاه میکنند. بعد از مدتی به مراه جمعیتی مشتاق وارد سالن اصلی شدیم تا مراسم را شروع کنند. ( آقایون که اتو کشیده و خانم ها هم با لباسهای مجلل حضور داشتند. )

برنامه واقعا فوق العاده ای بود چرا که نه تنها صحبتهای مجری برنامه بلکه دیگر عزیزانی که در طول مراسم به سخنرانی پرداختند از جذابیت بالایی برخوردار بود.

در آخر مراسم حدودا 40 دقیقه موسیقی اجرا شد که ان هم به نوبه خودش عالی بود ، بلافاصله بعد از آن فیلمی از مصاحبه با استاد را پخش کردند که در آخر ، CD  آن را گرفتم !

بعد از آن نوبت رونمایی از کتاب استاد بود که با دعوت مجری برنامه از استاد محمود فرشچیان و تمامی اساتید برجسته هنر و نقاشی و افرادی که برای تهیه این کتاب زحمت فراوان کشیدند بر روی صحنه آمدند و از کتاب استاد رو نمایی کردند. هر کدام کتاب را در دست گرفته و عاشقانه به آن نگاه می کردند.

در آن هنگام در پایین صحنه چنان جمعیتی از عکاسان و خبر نگاران و فیلمبرداران شد که من پیش خودم گفتم تا این لحظه از برنامه آنها کجا بودند ؟ این را هم بگویم که از اول مراسم تا آخر آن تعداد 6 دوربین فیلمبرداری از شبکه های مختلف سیما و همچنین از برنامه در شهر هم در سالن حضور داشتند.

در بیرون از سالن مراسم ، پذیرائی نسبتا خوبی شدیم و سپس آنجا را ترک و راهی منزل شدم.

مشتاق بودم تا در تلوزیون در اخبار از این همایش چیزی بشنوم. ساعت 22:15 بود که رسیدم منزل که دیدم اخبار ساعت 22 از شبکه 3 نیم نگاهی به مراسم انداخته و من موفق به دیدنش نشدم !!!

راستی یادم رفت بگم ، دوربینی رو هم که برده بودم و در طول مراسم کلی عکس و فیلم گرفته بودم ( البته با کلی اخطار از طرف کارکنان تالار وحدت که آقا چرا عکس و فیلم میگیری ) بعد از مراسم در حین پذیرائی با تنه یکی از شرکت کنندگان از دستم افتاد و شکست ، فدای سرتون دوربین رفیقم هست ، عکس ها رو ازش میگیرم و در اولین فرصت در اختیار شما قرار میدم. فقط دلم از این میسوزه که عکسی رو که با استاد گرفته بودم دیگه ندارم !

روز شاد و خوبی رو پشت سر گذاشتم. تمام این مطالب رو هم از ساعت 23:50 تا یک صبح نوشتم.

چند روز دیگه بیشتر تهران نیستم ، برمیگردم روم ، چون همه کارام روی زمین پهنه و باید برم انجامشون بدم

موفق و سربلند باشید.

محمد منفرد – 06/10/1387 - تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد