مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

هتل آلکاتراز

این هتل که آلکاتراز نامیده می شود در آلمان ساخته شده است و اثری نسبتا جالب میباشد که البته طراحی و ساخت این هتل از سبک زندان معروف آلکاتراز در امریکا پیروی شده است. صاحب و سازنده این هتل درباره هدفش از ساختن این هتل گفت: " ما این هتل را ساختیم تا کسانی که می خواهند طعم زندان را بچشند و از نزدیکی با محیط زندان آشنا شوند و حداقل یک شب در زندان خوابیدن را تجربه کنند. ولی با این تفاوت که در اینجا به شما خیلی خوش می گذرد و هر وقت بخواهید می توانید اینجا را ترک کنید! " کرایه یک اتاق معمولی در این هتل حدود 700 دلار می باشد!

پیش از این سازمان پارک های ملی آمریکا تصمیم داشت در جزیره آلکاتراز در خلیج سان فراسیسکو که زمانی محل زندان آلکاتراز یکی از مشهورترین و مخوف ترین زندان های جهان بود، یک هتل لوکس را احداث کند! به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی نشنال پارک سرویس که اداره جزیره آلکاتراز را به عهده دارد ، گفت: توریست ها دائم می گویند مایل هستند زمان بیشتری را در جزیره آلکاتراز سپری کنند. احداث یک هتل لوکس این امکان را به توریست ها می دهد تا شرایط جالبی را تجربه کنند.

آلکاتراز هم اکنون دومین سایت توریستی سان فرانسیسکو محسوب می شود. هر سال بیش از 1.5 میلیون توریست با کشتی هایی که ارتباط میان سان فرانسیسکو و "صخره" (نام دیگر جزیره آلکاتراز) را برقرار می کنند برای بازدید از زندان متروکه به این جزیره می روند.

با این حال هنوز ورود به بخشی به وسعت 5 هکتار از جزیره که شامل از جمله سالن قدیمی سینمای زندانیان و سالن بازی بولینگ نگهبانان است، برای بازدیدکنندگان ممنوع است. زندان فدرال آلکاتراز که مشهور بود فرار از آن غیر ممکن است و خطرناکترین زندانیان آمریکایی در آن محبوس بودند در سال 1963 تعطیل شد.

از آن زمان طرح های زیادی از جمله احداث یک زندان جدید در این جزیره در نظر گرفته شدند، اما به دلیل موقعیت جزیره که به عنوان یک بنای تاریخی و پارک ملی محسوب می شود مقررات سختی برای هرگونه طرح توسعه در آن تعیین شده اند. جزیره آلکاتراز یک جزیره صخره ای در میان آب های خروشان خلیج سان فرانسیسکو است که آب های آن مملو از کوسه بوده و تنها راه دسترسی به آن از طریق کشتی و یا هلی کوپتراست.

هتل آلکاتراز 

هتل آلکاتراز 

برای دیدن ادامه عکس ها بر روی لین زیر کلیک کنید 

هتل آلکاتراز

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه.ر شنبه 11 مهر 1388 ساعت 09:43

ایده خیلی جالبی بوده-چون این زندان جای اسرارآمیزو وحشتناکی بوده و چندتا فیلم هم در موردش ساختن.ممنون از مطلب جالبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد