مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

گزارش روز خبرنگار 17-05-1390

موزه هنر امام علی (ع)

انجمن مفاخر معماری ایران


رئیس انجن مفاخر معماری ایران در شروع مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند و در شورع مراسم روز خبرنگار را به جامعه خبرنگاران تبریک گفتند. ایشان فرمودند : خبرنگاران جا پای بزرگان گذاشته اند و هم ردیف دیگر عناوین به حرکت خود ادامه داده اند.

آقای مهندس قهاری با طرح سوالی که چرا خبرنگاران مهم هستند ادامه دادند : هنگامی که ما از گذشتگان با خبر هستیم پس یکی خبر آنها را برای ما بازگو کرده است.

در دوران ما کار خبرنگار جدا از سختی ، کاری ستودنی است و در تمام دنیا یک شخص کاملا ستایش شده شناخته شده است.

جناب آقای قهاری در پایان صحبت های خود به این نکته اشاره کردند که خبرنگار نمیتواند تحت تاثیر وقایع و اتفاقات رخ داده شده قرار گیرد و دنیا ، دنیای انفجار اطلاعات است.

جناب آقای رهبر رئیس انجمن انبوه سازان با تبریک روز خبرنگار و آرزوی موفقیت برای تمامی آنها در ادامه برنامه اشاره کردند که تمام رشته ها و شغل های موجود در دنیا را یک خبرنگار باید دارا باشد و رشته خبرنگاری به سوی تخصصی شدن باید جرکت کند. خبرنگار باید خبرها را تازه و به موقع به مردم برساند و آن خبرنگار موفق خواهد بود.

آقای رهبر در ادامه سخنرانی خود فرمودند : اگر مطلب گرفته شده توسط مسئولین و کارشناسان به واسطه خبرنگاران به درستی و کامل ارائه شود ، این اطلاع رسانی میشود امانت داری و صداقت در کار خود ، ولی اگر اینگونه نباشد و در خبر دست برده شود و به درستی به گوش مردم نرسد موجب بی اعتمادی و رنجش مردم خواهد شد.

تمام خبرنگاران در ایران متاهد و صادق هستند.

جناب آقای بنی هاشم مدیریت موزه هنر امام علی با خیرمقدم گفتن به خبرنگاران و تبریک این روز فرمودند این روز بهانه ای بشود برای آنکه بتوان از خبرنگاران تشکر و قدردانی کنیم.

ایشان در ادامه سخنرانی خود فرمودند : در صبح روز 2شنبه 17-05-1390 دز مراسمی جداگانه از عده ای از خانم های خبرنگار تجلیل شد و گفته شد که وب سایتی راه اندازی شده است برای دریافت اطلاعات شخصی خبرنگاران و برای اطلاع رسانی به آنها و همچنین اعلام شد که برای خبرنگاران بیمه اختصاص داده اند تا تمامی انها از این امکان استفاده کنند.

آقای دکتر محمودی بعد از تبریک به خبرنگاران گفتند : خبرنگاران در حوزه معماری وظیفه خود را انجام داده اند.

ایشان به بیان صفات یک خبرنگار پرداختند : عاشق ، مسئول ، تیزبین ، نکته سنج ، بی طرف ، متاهد ، صادق ، شجاع ، خطر پذیر و ... خوشابحال شما خبرنگاران که همه صفات را دارا هستید.

آقای محمودی به ویژگیهای خبرنگار هم اشاره کردند :

اطلاع رسانی به عموم جامعه

مستند سازی

افزایش سطح آگاهی عموم مردم

ثبت وقایع جامعه

سخنگوی حامعه

و ...

شباهت معمار و خبرنگار :

مخاطب هر دو حرفه مردم هستند

هر دو حرفه حساس و در خطر هستند

هر دو حرفه ذهنیت مردم را دارا هستند

هر دو مسئول در قبال جامعه

هر دو باید مردم دار باشند

آشنایی به فرهنگ

ساده و بی ریا هستند

تعاملات اجتماعی قوی دارند

و همیشه مردم باید انها را داوری کنند

آقای محمودی فرمودند : معماری مربوط به هویت تاریخ است. معماری و هویت و آثار ارائه شده، توسط خبرنگاران بازتاب داده می شود، برای آیندگان همانطور که الان ما از گذشته با خبر هستیم.

بازتاب نظرات مردم از آثار طراحی شده به معماران امری الزلمی است. نقد مردمی خبرنگاران از معماران باعث دانش بیشتر و طراحی های بهتر می شود.

و در پایان مراسم از خبرنگاران معماری و شهرسازی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

تجلیل و قدردانی از خبرنگاران 17-05-1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد