مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

نتایج دومین مسابقه طراحی داخلی و طراحی مبلمان مجله «هنر معماری»

Contest Results interior design and furniture design magazine "Art"


نفرات برتر و برگزیده مسابقه طراحی داخلی و طراحی مبلمان مجله «هنر معماری» عصر طی برگزاری مراسمی، جوایز خود را دریافت کردند.
مراسم اهدای جوایز و اختتامیه مسابقه طراحی داخلی «هنر معماری»، عصر دیروز پنج‌شنبه ششم آبان‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.
 

ادامه مطلب ...

مسابقه معماری با موضوع :طراحی و ساخت باغ فرش سنگی

Student Architecture Competition Memorial Professor Karim Pirnia with Topic: Garden Design and Construction Stone Carpet


بنا بر اعلام موسسه آموزش عالی امام جواد(ع)  این دوره از مسابقات ملی معماری با موضوع طراحی و ساخت باغ فرش سنگی در قالب گروه های 3 تا 5 نفره برگزار می گردد.

شرح موضوع :
 اجرای باغ فرش سنگی به گونه ای است که ساختار کلی یک باغ فرش سنگی به مساحت تقریبی 800 متر مربع توسط مشاوران معماری سومین دوره از مسابقات طراحی شده و این فرش به 48 قطعه مربع شکل به ابعاد 2.5*2.5 متر همراه با راه های ارتباطی جهت دسترسی به هریک از سطوح مربعی، تقسیم شده و در ابعاد واقعی در محل پیش خوان باغ دولت آباد یزد اجرا خواهد شد.
در ادامه هر یک از گروه های شرکت کننده یکی از سطوح مربع شکل را جهت اجرای کف سازی (قلوه سنگ،آجرفرش و کاشی شکسته) و باغچه ای به مساحت 1.5 متر مربع در مرکز مربع طراحی و در نهایت در روز مسابقه مورخ بیستم آبان ماه 89 به مدت 12 ساعت در محل باغ دولت آباد اجرا می نمایند.
 

ادامه مطلب ...

پایان کارگاه معماری پنجره ای رو به گرگان

End Architecture Workshop A Window to the Gorgan


کارگاه معماری ایران " پنجره ای روبه گرگان " با معرفی گروه ها منتخب و نفرات برتر در گرگان به کار خود پایان داد.
این کارگاه کشوری با حضور بیش از 250 کارشناس معماری و اساتید برجسته این رشته از دوم مهرماه در گرگان آغاز شد. هومن چراغی، فرزانه حسنی و فاطمه معتمد رستگار از گروه چهارم در این کارگاه اول، فریدن صالحی، فائزه عبداللهی و مصطفی واعظی از گروه پنجم دوم ونگار عطا، نرگس عطا و فاطمه بهرامی از گروه دوم سوم دشند. به گروه های اول تا سوم این کارگاه تقدیرنامه، دیوان حفاظ و صنایع دستی ترکمن داده شد.

ادامه مطلب ...

نمایشگاه عکس طبیعت و معماری

Nature and Architecture Exhibition


خانه عکاسان ایران نمایشگاه عکسی با عنوان «طبیعت و معماری» را از آثار انجمن عکاسان نگاه را برگزار می‌کند.
این نمایشگاه هفته دوم آبان با عکس‌هایی از نقاط مختلف طبیعت و بناهای معماری ایران را با مجموع 50 عکس 50×70 و 100×70 به صورت سیاه و سفید و رنگی در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثار علیرضا رنجبر شورابی، جواد سیدی، سعید شجاعی، کاوه فرزانه و علی مهاجران که از اعضای انجمن عکاسان نگاه هستند روی دیوار می رود.
افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 17 روز شنبه هشتم آبان است و علاقه‌مندان برای شرکت در نمایشگاه "طبیعت و معماری" می‌توانند تا تاریخ 19 آبان همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 9 تا 19به گالری شماری یک خانه عکاسان واقع در خیابان حافظ- تقاطع سمیه- حوزه هنری- طبقه همکف گالری خانه عکاسان مراجعه کنند. گفتنی است: عکس‌های این نمایشگاه همزمان با روز افتتاحیه روی پایگاه خانه عکاسان ایران به نشانی www.iranipc.ir قابل مشاهده است.

ادامه مطلب ...