مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

دکوراسیون اتاق دوقلوها



 

اگر قرار است صاحب دو قلو یا حتی سه قلو بشوید در عین حال که خوشحال هستید قدری هیجان زده هم خواهید شد. شاید از خودتان سوال کنید که چگونه می توایند دو تختخواب کودک را در یک اتاق جای بدهید، پوشک ها را کجا بگذارید، و چگونه فضایی را به صورت اختصاصی به هر یک از کودکان اختصاص دهید. اگر دو قلوهای شما یک دختر و یک پسر باشند، کارتان دشوارتر خواهد شد. در این مقاله تکنیک هایی را به شما آموزش می دهیم که با اتکا به آن دکوراسیون زیبایی را برای اتاق دوقلوها فراهم بیاورید.
 
 
 انتخاب رنگ اتاق
 
 دو رنگ را انتخاب کنید و برای هر یک از فرزندان یک فضای اختصاصی درست کنید. اگر قرار است صاحب یک فرزند دختر و یک پسر بشوید، می توانید دو تا از دیوارها را یک رنگ دخترانه و دو تای دیگر را یک رنگ پسرانه بزنید. این کار نه تنها اتاق را از نظر بصری زیباتر میکند، بلکه فضایی را به صورت منحصربفرد در اختیار هر یک از دو نوزاد شما قرار می دهد. سایر وسایل اتاق را نیز به اقتضای رنگ دیوارها تهیه نموده و بچینید.
 
 بیشترین استفاده از کمترین فضا
 
 درست کردن اتاق حتی برای یک نوزاد کار ساده ای نیست، چه برسد به دو تا و سه تا. برای استفاده بهینه از فضا بد نیست که از مبلمان تاشو استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از فضای که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید، سعی کنید کلیه وسایل را به صورت عمودی بچینید و از چیدمان افقی خودداری نمایید. به عنوان مثال کمدهای بلند را جایگزین کمدهای عریض کنید.
 
 ایجاد ظرافت با وسایل جانبی
 
 
 زمانی که نوبت به تزئین اتاق دو قلوها می رسد، بهتر است کارهای هنری تجملی را فراموش کنید و ذهن خود را روی تهیه وسایل کاربردی تر معطوف کنید. برای زیباتر کردن اتاق هم عکس هایی از نوزادان بگیرید و آنها را قاب کرده و به دیوارها بچسبانید. همچنین اگر قرار است بچه ها در همان اتاق بازی کنند، سبدهای زیبایی را تزئین کرده و محلی برای جای دادن اسباب و وسایل بازی آنها نیز درست کنید. در هر حال سعی کنید همه چیز را کاربردی و خلاقانه بچینید.
 
 مادرهای دوقلوها درگیری شدید برای دکوراسیون اتاق دوقلوها دارند، و این وضعیت دشوار به مسائل مختلفی نظیر بودجه، فضا، جنسیت دوقلوها، و سلیقه شخصی آنها بستگی دارد. تنها به این دلیل که فرزندان شما دو قلو هستند نباید تصور کنید که دارای علایق و سلایق یکسانی هم هستند.
 
 تخت خواب دو نفره
 
 برخی از نوازادان دوقلو نه تنها در یک اتاق به صورت مشترک زندگی می کنند، بلکه مجبورند که در یک تخت هم بخوابند. در این حالت ممکن است دو کودک به سمت یکدیگر متمایل شده و آرامش را از هم سلب کنند و یا وقتی یکی از آنها بیدار می شود دیگری را نیز بیدار کند. البته خریدن یک تختخواب دو نفره خیلی مقرون به صرفه تر است، اما از طرفی راحتی و آسایش را تا حدی از کودکان سلب می کند. مطمئناً نوزاد شما دوست ندارد در حالیکه پای خواهر یا برادر دوقلویش روی صورتش است، به خواب برود. اگر آنها خوب نخوابند، مطمئناً اجازه نمی دهند سایر اعضای خانواده هم خواب راحتی را تجربه کنند.
 
 فراموش نکنید که از قراردن وسایل زیاد روی زمین خودداری نمایید تا فضای کافی برای بازی کودکان بر روی زمین وجود داشته باشد.
 
 نورپردازی
 
 نور اتاق نوزاد نیز مسئله مهمی است. بهتر است یک نور سقفی به عنوان منبع اولیه روشنایی در اختیار داشته باشید و چند لامپ دیواری هم به عنوان منابع ثانویه نور در اختیار داشته باشید. این کار به شما اجازه می دهد که اگر به نور کمتری مثلاً در شب احتیاج داشتید نور را به اندازه دلخواه تنظیم نموده و به همان اندازه فضا را روشن کنید. 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد