مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

شب معمار

مراسم بزرگداشت«ایرج اعتصام» معمار و شهرساز برجسته همراه با رونمایی کتاب زندگینامه‌ وی ( اسرار شیدایی- شرح احوال و آثار ) در برنامه ای با عنوان شب معمار، روز 18 بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


علیرضا قهاری رییس هیات مدیره‌ی انجمن مفاخر معماری ایران که برگزار‌کننده این مراسم است گفت: کتاب زندگینامه دکتر ایرج اعتصام با عنوان «اسرار شیدایی» به بررسی ۵۰ سال آموزش معماری و شهرسازی ایران از دیدگاه این معمار برجسته می‌پردازد و از دوسال قبل زیرنظر «انوشه منصوری» تدوین و نگارش شد و قرار است با رونمایی این کتاب از سال‌ها تلاش ایشان در عرصه‌ی معماری و شهرسازی قدردانی کنیم.

قهاری تصریح کرد:امثال دکتر اعتصام با این چهره‌ی بین‌المللی در حوزه‌ی معماری و شهرسازی کمتر دیده می‌شود و انجمن مفاخر معماری به‌دلیل جایگاه ویژه‌ای که ایشان در این عرصه دارند تصمیم به برگزاری این بزرگداشت گرفته است.

به گفته‌ی او؛ مراسم بزرگداشت اعتصام همزمان با اولین برنامه‌ی «شب معمار» که به نقد و تحلیل معماری معاصر ایران مربوط می‌شود، روز هجدهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

او درباره‌ی این برنامه توضیح داد: از آنجا که دانشجویان این رشته کمتر با مباحث تاریخ معماری معاصر ایران و سبک‌های آن آشنا هستند تصمیم گرفتیم در برنامه‌ی تخصصی با عنوان «شب معمار» به نقد و بررسی این مباحث بپردازیم.

به گفته‌ی قهاری، در بخش مراسم بزرگداشت اعتصام قرار است انوشه منصوری، سید محسن حبیبی و علیرضا قهاری سخن بگویند و در بخش دوم برنامه که اختصاص به شب معمار دارد، تنی چند از صاحبنظران هم‌چون محمدرضا حائری، داراب دیبا، گیتی اعتماد، ایرج اعتصام، حمید میرمیران و ... سخن می‌گویند.

ایرج اعتصام سال ۱۳۰۹ در گرگان به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۹ موفق به اخذ مدرک دکترای معماری از دانشگاه فلورانس شد.

او در سال ۱۳۵۰ کارشناس ارشد طرح‌ریزی منطقه‌ای سازمان ملل متحد و در سال ۱۳۵۲ عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری بود.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به همکاری با مهندسین مشاور نقش جهان پارس، موسس و مدیرعامل موسسه اعتصام و همکاران از ۱۳۷۶، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران،عضو فدراسیون بین‌المللی مسکن و طرح ریزی(لاهه، هلند)،عضو انجمن بین‌المللی علوم مسکن( میامی، فلوریدا)،عضو جامعه بین‌المللی اکیس تیکس(آتن، یونان)،عضو انجمن بین‌المللی مطالعات محیط‌های سنتی( برکلی، آمریکا)،عضو انجمن معماران و انجمن شهرسازان آمریکا وعضو هیات امناء انجمن مفاخر معماری ایران اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد