مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

اهدای جوایز دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی

جوایز نخستین دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی به نام زنده‌یاد منوچهر مزینی اول اردیبهشت و همزمان با هفته معماری اهدا می‌شود.
همزمان با آغاز هفته معماری و روز جهانی کتاب ویژه برنامه‌ای روز پنج‌شنبه اول اردیبهشت ماه از سوی انجمن مفاخر معماری ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. در بخش نخست این برنامه کتاب «اندیشه معماران معاصر ایران» رونمایی خواهد شد. این کتاب در برگیرنده نقطه نظرات 12 پیشکسوت معماری است و در مراسم رونمایی آن فریدون مجلسی، شهریار سیروس، اسماعیل آزادی، بهروز پاکدامن ، محمدرضا حائری و محسن شهیدی سخنرانی می‌کنند. این نشست از ساعت 15 تا 17 روز یاد شده برپا خواهد شد.

همچنین در این روز جوایز نخستین دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی نیز اهدا می‌شود. این جایزه‌ به‌نام دکتر منوچهر مزینی؛ پدر شهرسازی نوین ایران نام‌گذاری شده است و فراخوان آن در 13 بخش متفاوت سال گذشته منتشر شد. هیأت داوران این جایزه را اساتید و معمارانی همچون ایرج اعتصام، گیتی اعتماد، سیروس باور، داراب دیبا، محمد منصور فلامکی، فاطمه کاتب و حسن بلخاری تشکیل می‌دهند و جایزه به تالیفات و ترجمه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی و علوم وابسته به آن اختصاص دارد و طبق فراخوان، معماران و شهرسازانی که در دیگر کشورها کتاب‌هایی به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی یا آلمانی از آنها ترجمه شده باشد نیز امکان شرکت در این مسابقه را داشته‌اند.
بر اساس اعلام اعضای هیات داوری،در هر بخش متوسط بین 1 تا 3 نفر برگزیده شده‌اند و در مراسم یادشده 32 برگزیده در سطوح مختلف معرفی خواهند شد. این برنامه نیز از ساعت 17:30 تا 20 با سخنرانی فرح حبیب، ابراهیم حقیقی و فاطمه کاتب همراه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد